-
- PS1Financování
- PS2Podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí
- PS3Rovné
příležitosti - PS4Rozvoj
matematické
gramotnosti - PS5Rozvoj
čtenářské
gramotnosti - PS6Rozvoj
předškolního
vzdělávání
V projektu MAP IV bude fungovat celkem 6 pracovních skupin (PS), viz schéma výše.
Setkání pracovních skupin bude realizováno nejméně 4x za rok. Dvě setkání proběhnou v období leden a červen a další dvě setkání v období září až prosinec. Každá pracovní skupina bude mít min. 5 a více členů, kteří se budou společně se členy realizačního týmu jednak podílet na plánování a přípravě vzdělávacích aktivit, exkurzí či tematických a dále také budou diskutovat o aktuálních tématech v oblasti školství, o možnostech zlepšení či inovací v konkrétní oblasti. Dále se bude v pracovních skupinách aktualizovat strategický dokument MAP.
Ze zkušenosti z předchozích projektů můžeme říci, že se setkání účastní v průměru 10 členů pracovní skupiny. Setkání se zpravidla konají na MěÚ v Rožnově pod Radhoštěm. Před každým setkáním přijde všem členům pracovní skupiny pozvánka s bližšími informacemi o čase a místě konání.
Členem pracovní skupiny se může stát každý pedagogický pracovník mateřských a základních škol v regionu. Nicméně u každé pracovní skupiny je uvedeno doporučení, pro jakého pedagoga či osobu je daná pracovní skupina vhodná. Dle vašeho zájmu se můžete přihlásit i do více pracovních skupin najednou.
A co budeme v pracovních skupinách příští dva roky dělat?
- PS1 – Financování
jméno a příjmení organizace Mgr. Miroslav Kokinopulos ZŠ 5. května, Rožnov p. R. Mgr. Šárka Gajová ZŠ a MŠ Hutisko-Solanec Mgr. Lenka Zavadilová ZŠ a MŠ Vigantice Mgr. Eva Mandulová ZŠ Vidče Mgr. Tomáš Randýsek ZŠ Zubří Mgr. Michaela Vašutová ZŠ a MŠ Dolní Bečva Mgr. Pavlína Petrušková ZŠ Prostřední Bečva Mgr. Pavlína Ondryášová ZŠ Koryčanské Paseky, Rožnov p. R. Mgr. Romana Rybiařová ZŠ Rožnov p.R., Tyršovo nábř. Mgr. Daniela Křištofová ZŠ T. G. Masaryka, Horní Bečva Hana Korduliaková ZŠ Valašská Bystřice Mgr. Martin Navařík Středisko volného času, Rožnov p. R. Bc. Petr Hofman ZUŠ, Rožnov p. R. Mgr. Jitka Lušovská ZŠ Záhumení, Rožnov p. R. Mgr. Eva Cabáková ZŠ Videčská, Rožnov p. R. Mgr. Pavel Sumec ZŠ Sedmirkáska, o.p.s. Mgr. Zita Koláčková ZŠ Pod Skalkou, Rožnov p. R. - Projednávat a navrhovat způsoby financování aktivit zpracovaných ostatními pracovními skupinami projektu a zapracovaných do akčních plánů MAP.
- Doporučovat finanční zdroje – EU fondy, státní rozpočet ČR, rozpočet kraje, financování v rámci mikroregionu, rozpočty jednotlivých obcí, škol a další zdroje.
- Diskutovat a zprostředkovávat informace ostatním zapojeným aktérům o plánovaných (vyhlášených) dotačních titulech (výzvách) v oblasti vzdělávání.
- Sdílet zkušenosti a dobrou praxi v oblasti financování regionálního školství.
- A další aktivity dle aktuálního dění
Doporučení členové: ředitelé škol, ZUŠ, SVČ, vedoucí pedagogičtí pracovníci škol, zástupci zřizovatelů
- PS2 – Podpora moderních didaktických forem vedoucích k rozvoji klíčových kompetencí
jméno a příjmení organizace Antonín Polách ZŠ T.G. Masaryka, Horní Bečva Lenka Metelová ZŠ Zubří Hedvika Děcká ZŠ Pod Skalkou Zuzana Valová ZŠ Pod Skalkou Hana Vlachová ZŠ Prostřední Bečva Magdaléna Dlabajová ZŠ Pod Skalkou Tereza Bártková ZŠ T.G. Masaryka, Horní Bečva Karolína Porubská ZŠ a MŠ Vigantice Jakub Ptáček ZŠ Pod Skalkou, Rožnov p. R. Andrea Janovská rodič Jana Vičanová ZŠ Koryčanské Paseky, Rožnov p. R. - A co budeme v pracovní skupině MoDiFo příští dva roky dělat?
- Sdílet a debatovat o moderních didaktických formách, metodách, pomůckách a postupech.
- Vyměňovat si zkušenosti a odborné znalosti o jejich využívání a implementaci do výuky.
- Zabývat se využíváním moderních didaktických forem pro rozvoj klíčových kompetencí dětí a žáků.
- Zmapovávat si situaci v území a zpracovat SWOT-3 analýzu k tématu.
- Plánovat a připravovat aktivity potřebné pro posun v rozvoji, osvojení a praktickému využívání těchto forem v praxi – např. badatelsky orientovaná výuka, zážitková pedagogika, projektová výuka apod.
- Společně plánovat a aktualizovat dokumentaci MAP.
- Diskutovat nad využíváním digitálních technologií ve výuce, např. digitální znalosti a dovednosti, umělá inteligence ve výuce, atd.
- Podávat návrhy a spolupodílet se na přípravě Únikové hry pro žáky ZŠ.
- Spolupracovat s ostatními pracovními skupinami.
- A další aktivity související s tématem PS dle návrhů členů.
Doporučení členové: pedagogové základních škol, asistenti pedagoga, pracovníci poradenských zařízení, školní psychologové, speciální pedagogové
- PS3 – Rovné příležitosti
jméno a příjmení organizace Milena Kohoutová MŠ Radost, Rožnov p. R. Martina Satolová ZŠ Pod Skalkou, Rožnov p. R. Jitka Lušovská ZŠ Záhumení Naděžda Jaskulová PPP Valašské Meziříčí Markéta Šrámková Dětský domov, Valašské Meziříčí Blanka Kopřivová NZDM Triumf Eliška Kovácsová NZDM Triumf Lenka Oravcová, DiS. ONŽ – poradna pro ženy a dívky Romana Rybiařová ZŠ Rožnov p.R., Tyršovo nábř. Lucie Pavlicová speciální pedagog, logoped Kateřina Ulrychová ZŠ Zubří Radka Krůpová ZŠ Zubří - A co budeme v pracovní skupině Rovné příležitosti příští dva roky dělat?
- Diskutovat o problematice nastavení rovných příležitostí a selektivnosti vzdělávacího systému a uvnitř škol.
- Sdílet zkušenosti a informace o speciálním vzdělávání dětí a žáků.
- Zabývat přechody mezi stupni vzdělávání a připravenosti dětí a žáků.
- Zabývat se tématem talentovaných a nadaných dětí a žáků.
- Navrhovat a plánovat aktivity zaměřené na nastavení či zlepšení rovných příležitostí např. semináře a workshopy pro pedagogy na téma společného vzdělávání, odborné exkurze, atd.
- Identifikovat oblasti, kde je potřeba zlepšit rovné příležitosti.
- Podporovat spolupráci vzdělávacích, sociálních, zdravotnických a dalších služeb v zájmu dítěte a žáka.
- Podávat návrhy a spolupodílet se na přípravě Únikové hry pro žáky ZŠ.
- A další aktivity související s tématem PS dle návrhů členů.
Doporučení členové: pedagogové základních škol – pracovníci školských poradenských pracovišť, zástupci PPP, SPC, zástupci NNO pracující s dětmi a žáky do 15 let; zástupci sociálních služeb
- PS4 – Rozvoj matematické gramotnosti
jméno a příjmení organizace Petr Urda ZŠ a MŠ Hutisko-Solanec Petra Grigorescu ZŠ a MŠ Hutisko-Solanec Petra Barošová ZŠ Zubří Yvetta Hajdová ZŠ Videčská, Rožnov p. R. Hana Najmanová ZŠ Videčská, Rožnov p. R. Martina Šimčíková ZŠ Valašská Bystřice Andrea Hanasová ZŠ T. G. Masaryka Horní Bečva Blanka Kučerová ZŠ Zubří Zdeňka Škodová ZŠ Koryčanské Paseky Dagmar Kovářová ZŠ Vidče Jakub Ptáček ZŠ Pod Skalkou, Rožnov p. R. - A co budeme v pracovní skupině pro rozvoj MG příští dva roky dělat?
- Diskutovat a vyměňovat si zkušenosti a odborné znalosti o postupech, metodách a pomůckách vedoucí k rozvoji matematické gramotnosti.
- Hovořit o možnostech a způsobech začleňování digitální gramotnosti a využívání IT v souvislosti s podporou matematické gramotnosti.
- Navrhovat a plánovat aktivity vedoucí k podpoře rozvoje klíčových kompetencí a finanční gramotnosti u dětí a žáků.
- Společně plánovat a aktualizovat dokumentaci MAP.
- Podávat návrhy a spolupodílet se na přípravě Únikové hry pro žáky ZŠ.
- Síťovat a podporovat pedagogy v oblasti matematiky formou např. organizace kulatých stolů, seminářů, exkurzí.
- A další aktivity související s tématem PS dle návrhů členů.
Doporučení členové: pedagogové základních škol – učitelé matematiky, IT.
- PS5 – Rozvoj čtenářské gramotnosti
jméno a příjmení organizace Antonín Polách ZŠ T. G. Masaryka, Horní Bečva Zdeňka Tvardková ZŠ a MŠ Dolní Bečva Petra Ondřejová ZŠ Zubří Jana Richterová ZŠ Valašská Bystřice Alena Cábová ZŠ Vidče Karolina Porubská ZŠ a MŠ Vigantice Jana Odstrčilová ZŠ 5. května, Rožnov p. R. Jana Sýkorová ZŠ Videčská, Rožnov p. R. Pavla Nechanická ZŠ Pod Skalkou Hedvika Děcká ZŠ Pod Skalkou Barbora Maléřová ZŠ Prostřední Bečva Jitka Slezáková Městská knihovna Rožnov p. R. Tereza Bártková ZŠ T.G. Masaryka, Horní Bečva Veronika Škrobáková ZŠ Rožnov p.R., Tyršovo nábř. - A co budeme v pracovní skupině pro čtenářskou gramotnost příští dva roky dělat?
- Diskutovat a vyměňovat si zkušenosti a odborné znalosti o postupech, metodách a pomůckách vedoucí k rozvoji čtenářské gramotnosti.
- Hovořit o možnostech a způsobech začleňování digitální gramotnosti a využívání IT v souvislosti s podporou čtenářské gramotnosti.
- Navrhovat a plánovat aktivity vedoucí k podpoře rozvoje klíčových kompetencí u dětí a žáků.
- Společně plánovat a aktualizovat dokumentaci MAP.
- Plánovat a připravovat velké literární klání na podporu nejen čtenářství, ale i vzájemnou spolupráci a kreativitu u žáků.
- Podporovat pedagogy v oblasti čtenářství např. organizací kulatých stolů, seminářů, exkurzí, apod.
- Podávat návrhy a spolupodílet se na přípravě Únikové hry pro žáky ZŠ.
- A další aktivity související s tématem PS dle návrhů členů.
Doporučení členové: pedagogové základních škol.
- PS6 – Rozvoj předškolního vzdělávání
jméno a příjmení organizace Jana Vašková MŠ 1. máje 1153, Rožnov p. R. Lenka Pernicová MŠ Na Zahradách, Rožnov p. R. Štěpánka Koňaříková MŠ Na Zahradách, Rožnov p. R. Jitka Goláňová MŠ Na Zahradách, Rožnov p. R. Milena Kohoutová MŠ Radost, Rožnov p. R. Hana Crhová MŠ Vidče Lenka Habartíková MŠ 5. května, Rožnov p. R. Dana Klimková MŠ Hutisko-Solanec Lucie Hatlapatková MŠ Hutisko-Solanec Aneta Kovářová MŠ Zubří, Sídliště Jarmila Chovancová MŠ Koryčanské Paseky Věra Matoušková MŠ Pramínek, Valašská Bystřice Nikola Křenková MŠ 5. května, Rožnov p. R. Helena Adámková MŠ 5. května, Rožnov p. R. Petra Drábková rodinné centrum Mamila Jitka Vojtěchová MŠ Tylovice, Rožnov p. R. Veronika Piková Montessori škola Na vlně Kristýna Čadílková MŠ 1. máje 1153 - A co budeme v pracovní skupině pro rozvoj předškolního vzdělání příští roky dělat?
- Debatovat nad aktuálními tématy v oblasti předškolního vzdělávání.
- Identifikovat oblasti, kde můžeme společně podpořit či prohloubit jejich rozvoj, např. polytechnická výchova, digitální pregramotnost, logopedická péče, apod.
- Navrhovat a plánovat aktivity související s profesním rozvojem pedagogů předškolního vzdělávání.
- Diskutovat a sdílet zkušenosti s kolegyněmi v území i mimo něj.
- Pojmenovávat společná témata, zájmy a potřeby jednotlivých škol a navrhovat aktivity do akčních plánů.
- Plánovat exkurze za příklady dobré praxe.
- Připravovat aktivitu Prožitkové učení v terénu pro děti MŠ.
- Společně plánovat a aktualizovat dokumentaci MAP.
Doporučení členové: pedagogové mateřských škol